Eleven kan framställa några olika typer av berättande och informativa bilder som kommunicerar erfarenheter, åsikter och upplevelser med ett enkelt bildspråk och delvis genomarbetade uttrycksformer så att budskapet framgår.
|
Eleven kan framställa några olika typer av berättande och informativa bilder som kommunicerar erfarenheter, åsikter och upplevelser med ett utvecklat bildspråk och relativt väl genomarbetade uttrycksformer så att budskapet framgår.
|
Eleven kan framställa några olika typer av berättande och informativa bilder som kommunicerar erfarenheter, åsikter och upplevelser med ett välutvecklat bildspråk och väl genomarbetade uttrycksformer så att budskapet framgår.
|
I arbetet kan eleven använda några olika tekniker, verktyg och material på i huvudsak fungerande sätt för att skapa olika uttryck.
|
I arbetet kan eleven använda några olika tekniker, verktyg och material på ett relativt väl fungerande och varierat sätt för att skapa olika uttryck.
|
I arbetet kan eleven använda några olika tekniker, verktyg och material på ett väl fungerande, varierat och idérikt sätt för att skapa olika uttryck.
|
Eleven prövar hur olika tekniker, verktyg och material kan kombineras för att skapa olika uttryck.
|
Eleven prövar och omprövar hur olika tekniker, verktyg och material kan kombineras för att skapa olika uttryck.
|
Eleven prövar och omprövar då systematiskt hur olika tekniker, verktyg och material kan kombineras för att skapa olika uttryck.
|
Eleven kombinerar några olika bildelement på ett i huvudsak fungerande sätt.
|
Eleven kombinerar några olika bildelement på ett relativt väl fungerande sätt.
|
Eleven kombinerar några olika bildelement på ett väl fungerande sätt.
|
Eleven kan i det bildskapande arbetet bidra till att utveckla idéer inom några olika ämnesområden genom att återanvända samtida eller historiska bilder och bearbeta andra uppslag och inspirationsmaterial.
|
Eleven kan i det bildskapande arbetet utveckla delvis egna idéer inom några olika ämnesområden genom att återanvända samtida eller historiska bilder och bearbeta andra uppslag och inspirationsmaterial
|
Eleven kan i det bildskapande arbetet utveckla egna idéer inom några olika ämnesområden genom att återanvända samtida eller historiska bilder och bearbeta andra uppslag och inspirationsmaterial.
|
Under arbetsprocessen bidrar eleven till att formulera och välja handlingsalternativ som leder framåt.
|
Under arbetsprocessen formulerar och väljer eleven handlingsalternativ som med någon bearbetning leder framåt.
|
Under arbetsprocessen formulerar och väljer eleven handlingsalternativ som leder framåt.
|
Eleven kan presentera sina bilder med viss anpassning till syfte och sammanhang
|
Eleven kan presentera sina bilder med relativt god anpassning till syfte och sammanhang.
|
Eleven kan presentera sina bilder med god anpassning till syfte och sammanhang.
|
Eleven kan ge enkla omdömen om arbetsprocessen
|
Eleven kan ge utvecklade omdömen om arbetsprocessen
|
Eleven kan ge välutvecklade omdömen om arbetsprocessen
|
Eleven visar på enkla samband mellan uttryck, innehåll, funktion och kvalitet i bildarbetet.
|
Eleven visa på förhållandevis komplexa samband mellan uttryck, innehåll, funktion och kvalitet i bildarbetet.
|
Eleven visar på komplexa samband mellan uttryck, innehåll, funktion och kvalitet i bildarbetet.
|
Eleven kan tolka såväl samtida som historiska bilder och visuell kultur
|
Eleven kan tolka såväl samtida som historiska bilder och visuell kultur
|
Eleven kan tolka såväl samtida som historiska bilder och visuell kultur
|
Eleven för enkla och till viss del underbyggda resonemang med kopplingar till egna erfarenheter, andra verk och företeelser i omvärlden.
|
Eleven för utvecklade och relativt väl underbyggda resonemang med kopplingar till egna erfarenheter, andra verk och företeelser i omvärlden.
|
Eleven för välutvecklade och väl underbyggda resonemang med kopplingar till egna erfarenheter, andra verk och företeelser i omvärlden.
|
Eleven beskriver bildernas och verkens uttryck, innehåll och funktion på ett enkelt sätt med viss användning av ämnesspecifika begrepp.
|
Eleven beskriver bildernas och verkens uttryck, innehåll och funktion på ett utvecklat sätt med relativt god användning av ämnesspecifika begrepp.
|
Eleven beskriver bildernas och verkens uttryck, innehåll och funktion på ett välutvecklat sätt med god användning av ämnesspecifika begrepp.
|
Klicka på bilden nedan för att se den tydligare!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar